Sök plats

För att få en plats på skola, förskola eller fritidshem behöver man ställa sig i vår kö. Det gör man genom att fylla i ansökningsformuläret här på hemsidan. Urvalskriterier: Syskonförtur samt kötid. I mån av plats tar vi in elever från förskoleklass ända upp till åk 8.

Så går ansökan till - steg för steg

1
Läs på. Det är viktigt att du känner till våra verksamheter innan du gör en ansökan. Har du ytterligare frågor eller önskar komma på besök är du varmt välkommen att ta kontakt med oss!
2
Ställ dig i kö. Viktigt! Ställ ditt barn i kön. Det finns inga begränsningar för hur tidigt du får göra det. Detta görs genom att fylla i formuläret här på hemsidan.
3
Antagningsbesked. När vi har fått in er ansökan så kommer vi att kontakta er med besked om det finns plats eller inte för ert barn.

Barnet/eleven

Vårdnadshavare